Kuru Fasülye

21 Ağustos 2011 Pazar

Çocukluğumda hatırladığım anneannemin en çok pişirdiği yemeklerden biridir.  Sanırım bu sebepten herkesin aksine benim pek de sevmediğim bu yemeği birden pişirmek geldi aklıma :) . Yemek tarifleri olan blog da Kuru Fasülye olmadan olmaz diye düşündüm. Hem çocuklar için hem de eşim sevdiği için pişirdim. Sade, etli, sucuklu, pastırmalı pişirebilirsiniz. Ben sade pişirdim. Yanında en iyi pirinç yada bulgur pilavı, turşu ve ayran eşlik edebilir. Pilav üstü Kuru Fasülye ye sanırım kimse hayır demez.

Malzemeler
  • 1 su bardağı kuru fasülye
  • 2 baş büyük kuru soğan
  • 2 domates rendesi
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 5 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 litre sıcak su
  • Tuz, kırmızı biber ya da pul biber
Kuru fasülyeleri yıkayıp, tuzlu sıcak su içerisinde bir gece önceden ıslatın. Soğanları yemeklik doğrayın. Tencereye sıvı yağ ekleyin. Soğanları pembeleşene kadar kavurun. Kabukları soyulup rendelenen domates ve biber salçasını ilave edin. Çiğ kokusu gidene kadar kavurun. Sıcak suyu koyun, bir gece önceden ıslattığınız kuru fasülyeleri de ilave edip karıştırın. Tencere kapağını kapatıp fasülyeler yumuşayana kadar pişirin. Tuzunu ve baharatını ekleyip sıcak olarak servis yapın.
.........AFİYET OLSUN.........

0 yorum:

Yorum Gönder

Duygu'nun Sihirli Dünyası Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino