Etli Biber Dolması

4 Ekim 2011 Salı

Bir süredir koşuşturma ve 2 çocuğumdan fırsat bulup güzel lezzetleri sizler ile paylaşamamıştım, özledim :) . Her yıl yaptığım gibi yine bu yılda Bolu köy pazarından bolca dolmalık biber alıp temizledim ve buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuma koydum. İşte çocuklarınızın yerken ayırmayacağı incecik ve yumuşacık Bolu dolmalık biberinden nefis bir biber dolması tarifi :)
Malzemeler 
  • Yarım kg. dolmalık biber
  • 300 gr. kıyma
  • 1 çay bardağı kırık pirinç
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 büyük kuru soğan
  • 2 domates rendesi
  • 1 yemek kaşığı domates ya da biber salçası
  • Bir tutam ince kıyılmış maydonoz
  • Tuz, karabiber, kuru reyhan
Dolmalık biberleri ayıklayıp yıkayın. Diğer tüm malzemeleri iyice harmanlayın. Biberlerin içine doldurun. Açık kısmı üstte kalacak şekilde tencereye bitişik dizin. Biberlerin üzerine gelmeyecek kadar su ekleyip en kısık ateşte ağır ağır pişirin.

Çok salçalı olmaması ve hafif olması için pişirirken salçalı su ilave etmiyorum. Siz tercihinize göre dilerseniz o şekilde pişirebilirsiniz.
 .........AFİYET OLSUN.........

0 yorum:

Yorum Gönder

Duygu'nun Sihirli Dünyası Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino