Ayva Kompostosu

29 Mart 2012 Perşembe

Eskiden annelerimizin akşam yemeklerinin yanında özellikle de yaz mevsiminde yaptığı, sofralarımızın vazgeçilmeziydi kompostolar. Yemeğin yanın da ya da yazın sıcağında dolaptan çıkarılıp buz gibi kompostolar bardak bardak içilirdi. Ben ayva mevsimi bitmeden son bir kez daha kompostosunu yapmak istedim. Ayva Kompostosu özellikle de emziren annelerin sütünü arttırmasında oldukça faydalı. Emzirdiğim dönemde bende sütümü arttırdığını kendimde de net bir şekilde farketmiştim. 

Malzemeler
  • 5 adet ayva
  • 2 litre su
  • 4-5 adet karanfil
  • 4-5 çorba kaşığı toz şeker
Öncelikle ayvaları yıkayıp olabildiğince ince şekilde soyun. Sonra minik minik küp şeklinde doğrayın. Ayvaların çekirdeklerini atmayın mutlaka ayırın. Suyu derin bir tencereye koyup kaynatın. Kaynayan suya ayvaları, ayva çekirdeklerini ve karanfili ekleyip, ayvalar orta yumuşaklığa gelene kadar pişirin. Ben çok fazla tatlı mayhoş komposto sevmediğim için şekerini azar azar katarak tadına bakıp hafif tatlılık verinceye kadar şeker kattım. 5 adet ayva için 4 çorba kaşığı şeker benim için yeterli. Siz biraz daha tatlı olmasını istiyorsanız şeker miktarını arttırabilirsiniz. Kompostoya şekeri de katıp bir taşım daha kaynatın. Komposto ılındıktan sonra buzdolabına koyun. Soğuk olarak servis yapın.
.........AFİYET OLSUN.........

0 yorum:

Yorum Gönder

Duygu'nun Sihirli Dünyası Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino